søndag den 9. februar 2014

Send det positive (E.M Mantra)

Jeg har siddet idag og kigget lidt rundt på faccebook. Og på trods af, at det lige har været nytår, der har været en fest igår eller man har brugt tiden sammen med familien eller generelt nogen man holder af, så er der mange idag som er fyldt med negative tanker - det kan jeg godt relaterer til !!!

Desværre er der rigtige mange som bider sig fast i "det er ikke lige hvad det skulle have været", i stedet for "det er dejligt hvad det blev til". Jeg vil gerne kommenterer lidt på et eksempel af de ting der er skrevet og give et eksempel på hvordan positivitet i sidste ende vender dit tanke mønster.
Quotes:
Kødet til iaften er total overpris!
 Det jeg har, at sige til det kan virke overdrevet, men det er det i starten. For at jeg selv kan leve efter denne "se det positive" mantra, har jeg i starten skulle fyre "pis af" som jeg selv rullede det hvide ud af øjnene af :)
Hvis dit kød er overpriced, som dette individ har udtalt sig, så nyd i det mindste at du har fået det kød du ville have, og du nu kan lave et dejligt måltid som du ønsker dig, og som du kan nyde med dem du gerne vil. Det er bare tre hurtige man kan knytte sig til i stedet for "buuuuh for at betale et par kroner mere end hvad jeg synes". Desuden vil jeg også kommenterer, det var en god beslutning at gå efter det man ville have og så betale det ekstra i stedet for at stille sig tilfreds med ting man i sådan en sammenhæng har kontrol over - DET er forkælelse, der er mange ting at være glad.

Jeg håber det forklare princippet i det jeg vil frem til. Du skal pumpe dit liv! Og det er med gode tanker. Vi mennesker er SÅ dårlige til, at trække det gode frem i lyset og derfor er det oplagt at når det dårlige bliver trukket frem, at gøre sig selv den tjeneste og sige "det gode er dog at..." Det er følelses mæssig balance. Jeg skrev det sågar ned, så når jeg sad dagen efter, eller et par dage senere og læste det, kunne jeg smile, fordi "når ja. Det endte jo godt nok det hele alligevel". Slut aldrig din cirkel med negative ting. 

Mit råd: Oplever du noget negativt, så bind det sammen med noget positivt - Uanset hvor kreativ du skal være for at det lykkedes :) (prøv det af)

,-. Skriv en kommentar eller send mig en e-mail, hvis du har spørgsmål, meninger eller bare et emne jeg kunne drøfte, så blogger jeg måske om det - Jeg sender dig ihvertfald et personligt svar :)

Smil til alle derude! E.M / depliv@live.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar